Opvolgingsproblemen
Veel Nederlandse bedrijven zijn te koop. Niet omdat de economie instort of wegens financieel wanbeleid, maar omdat de huidige eigenaren willen uittreden en geen opvolger vinden. Veelal gezonde en renderende ondernemingen. De komende vijf jaar worden 90.000 goeddraaiende ondernemingen in het midden- en kleinbedrijf te koop aangeboden, blijkt uit recent NIPO-onderzoek in opdracht van de VKK. Dat is 15 procent van het totaal. Pro-Partner richt zich breedschalig op ondernemingen variërend van één tot tientallen of honderden werknemers die tussen nu en de komende jaren hun bedrijf tijdig willen verkopen. Dit betreffen onder meer goedlopende winkels, drukkerijen, productie bedrijven, dienstverlenende bedrijven, ICT bedrijven en handelsfirma's zoals importeurs, groothandel en agentschappen. Het aanbod komt grotendeels door het opvolgingsprobleem van de vele babyboomers die hun levenswerk over moeten dragen. Ze worden ouder, willen niet meer werken. In deze jaren worden de vele baby's die 1946/1948 zijn geboren (een enorme piek destijds), meer dan 60 jaar of ouder. |
| Een groot deel van de bedrijven die te koop worden aangeboden, zijn familiebedrijven. Binnen de familie is de animo al jaren niet groot om de zaak over te nemen. Opvolgers zijn door de huidige directeur/eigenaren, zonder bemiddeling, moeilijk te vinden. Anderzijds staat er een generatie van ambitieuze startende ondernemers klaar om de fakkel over te nemen. Maar ook bestaande bedrijven en ervaren ondernemers die een overname als strategisch instrument zien om in marktaandeel te groeien. Pro-Partner vormt de marktplaats waarop deze verkopers en potentiële overname kandidaten elkaar via de hele directe en persoonlijke werkwijze van Pro-Partner kunnen vinden. Maak een afspraak ... |